Optimalizace adaptivní webové stránky pro mobilní vyhledávání

Adaptivní (nebo dynamicky distribuovaný) web používá jednu adresu URL, ale vysílá jinou verzi HTML/CSS v závislosti na typu zařízení, které stránku požaduje. Zatímco základní principy SEO zůstávají stejné jako u responzivního webu, měli byste se také ujistit, že se vyhnete maskování vzhledu.

Maskování zahrnuje zobrazení věci vyhledávači a něčemu jinému lidskému uživateli a Google devalvuje weby, které tak dělají pro zisky SEO. (Všimněte si, že vizuální maskování nebo minimalizace obsahu pro účely uživatelského rozhraní, například zahrnutí nabídky, která je při načítání snížena, se nepočítá jako krytí, pokud je obsah přístupný uživatelům a prohledávačům.)

V případě dynamicky obsluhované stránky chcete společnosti Google nahlásit, že zobrazujete jiný obsah na základě uživatelského agenta, abyste poskytli příslušnou verzi stránky pro zařízení, které přistupuje na stránku, spíše než klamat uživatelského agenta Googlebot pro SEO účely.

Chcete-li jasně říct, že to je to, co děláte, musíte použít hlavičku Vary-HTTP.

Použití této hlavičky má dvě další výhody:

  • Řekne mobilnímu prohledávači, že na této adrese URL je samostatný mobilní obsah, a povzbudí je k prozkoumání webu.
  • Signalizuje serverům mezipaměti, že musí vzít v úvahu uživatelského agenta (například typ zařízení), když se rozhodnou obsluhovat stránku z mezipaměti.

Optimalizace samostatného mobilního webu pro mobilní vyhledávání

Mobilní web na samostatné adrese URL je ve skutečnosti jiný web. Takže budete muset tyto stránky optimalizovat kromě optimalizace verze počítače. Základní zásady SEO zůstávají opět stejné, s několika dalšími pokyny:

Vytvoření paralelní struktury adres URL

Pokud jste svůj mobilní web nevytvořili s obsahem, který se velmi liší od vašeho webu pro stolní počítače, měla by struktura adres URL vašeho mobilního webu co nejpřesněji odrážet příslušné stránky vašeho webu pro stolní počítače. Takže www.example.com/funny-story se měl stát m.example.com/funny-story, ne m.example.com/different-page.

Přidání standardních značek pro mobilní zařízení

Samostatný mobilní web se stejným obsahem nebo obsahem podobným verzi pro stolní počítače by mohl být potenciálně považován za případ duplicitního obsahu, který mohou vyhledávače odebrat.

Tady přichází na svět standardní mobilní maják. Tato značka říká prohledávačům Google, že se jedná o alternativní verzi webu pro mobilní zařízení. Verze této značky je umístěna v desktopové a mobilní verzi stránky.

Related Post

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *